مقالات آرشیو خبر ها
به بهانه ی نبرد کلاسیک زلاتان و کینگ کونگ!

به بهانه ی نبرد کلاسیک زلاتان و کینگ کونگ!

10 سال پیش زلاتان ابراهیموویچ از خود راضی به شکلی بی تشریفات بعد از سقوط بانوی پیر به سری ب رابطه اش را با تورین قطع کرد. در تضادی کامل، سینه ی جورجو کیه لینی تا همین امروز با لوگوی باشگاه پیوند خورده است است. این دو هم تیمی سابق چند روز پیش در ورزشگاه تولوز شاخ به شاخ شدند و پیروز میدان آقای وفادار ایتالیایی بود.

 

هر دوی آنها در سال 2004 به یوونتوس پیوستند، اما کیه لینی به سرعت در قرارداد مالکیت مشترکی به فیورنتینا رفت و فصل بعد برای آنها بازی کرد. در فصل 2005‐2006 ― بدنام ترین فصل تاریخ پرشکوه یوونتوس به خاطر رسوایی کالچوپولی ― تنها فصلی بود که هم تیمی بودند.

 

ابراهیموویچِ مارکوپولو سراسر اروپا را گشت، این دو نفر اما چند بار در مصاف هایی با هم رو در رو شده بودند، سوئدی ها امیدوار بودند که مرد افسانه ایشان مث تساوی 1‐1، ― ِ 12 سال پیش به بوفون گل بزند.

 

کمی عجیب است که آخرین باری که این دو تیم در سال 2009 مقابل هم قرار گرفتند ضربه ی سر کیه لینی پیروزی ایتالیا در بازی دوستانه را برایشان در شهر چزنا به ارمغان آورد. آن روز زلاتان در بازی نبود و نسخه ی 2016 به هیچ عنوان دوستانه نبود.

 

زلاتان در مورد مواجهه با جورجو در آن بازی در کتاب زندگی نامه اش «من زلاتان هستم» اینگونه نوشته است:

 

مدافعی که حالا کاپیتان دوم ایتالیاست، ما در یوونتوس بازی کرده بودیم و او تلاش کرد که با یک تکل بزدلانه از پشت مرا برانگیزد. من با درد زیادی به زمین افتادم اما هیچ چیز نگفتم. بعد از سوت پایان انتقامم را گرفتم، سرش را در دست گرفتم و او را مثل یک سگ نافرمان به این سو و آن سو کشیدم. می توانستم ببینم که کیه لینی ترسیده بود. قبل از اینکه به رختکن برویم به او گفتم «می خواستی بجنگی، پس چطور شد که حالا خودت را خراب کرده ای.»

 

این واقعه مطمئنا روی کیه لینی تاثیر گذار بوده است، چرا که او به تازگی در ماه فوریه مهاجم بلند قامت سوئدی را به عنوان تنها مهاجم جهان که علاقه دارد برای باشگاه بخرد معرفی کرده بود:

 

او بازیکنی است که می تواند بالانس تیم را تغییر دهد. دوست دارم که او را دوباره در پیراهن یوونتوس ببینم.

 

اما در یورو در مصاف رو در رو این مرد 31 ساله ی یوونتوس بود که نبردها را برنده شد، زلاتان حتی یک شوت درون چارچوب نداشت، جورجو در هوا و زمین پیروز بود و در تک صحنه ای که در نهایت آفساید بود، باز هم زلاتان را رها نکرد.

 

رکورد جالب کیه لینی را می دانید که؟ در حضور او زلاتان هرگز موفق به گلزنی به یووه نشده است، تنها باری که او به یووه گل زد، نه بوفون و نه کیه لینی در زمین نبودند و گلش هم تاثیری در برد یوونتوس نداشت. این رکورد حالا به ایتالیا هم منتقل شده، کسی چه می داند، شاید اگر او در سال 2004 در ترکیب اتزوری بود سرنوشت جام جور دیگری رقم می خورد.

 

از اسکواکا، با تصرف


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: